tirsdag den 19. juni 2012

Rytmik er også for tvillinger!

Jeg er faktisk ikke særlig musikalsk. Spillede nogle år klaver på musikskole, men det blev aldrig rigtig en succes. Selv var jeg overbevist om, at grunden skulle findes i instrumentet; jeg kunne KUN blive til noget stort, hvis jeg spillede på noget stort. Steinway f.eks. Og det gjorde jeg ikke.

I mange år havde jeg også svært ved at synge, når der var andre til stede - spørg bare min mand! Det forsøgte jeg at komme over ved at melde mig til et 6-mands hold i sang sammen med en god veninde. Hun var lige blevet mor for første gang og kunne stort set kun "Elefantens vuggevise". Jeg forsøgte mig med lidt ABBA. Ingen succes!

Men efter jeg selv fik børn, så tog musik-fanden ved mig. Og idag synger jeg med glæde for alle, som gider høre på det. Og jeg synes da også, at musik er en vigtig del af en god børneopdragelse.

Derfor meldte jeg mig til rytmik med min første. Stor succes. Der blev raslet med æg, vugget i lagen og siddet på tromme. I vuggestuen bemærkede de, hvor dygtig hun var til at tromme! Og de to nye skud på stammen skal da heller ikke snydes.

Så på trods af rigeligt indhold i hverdagen under min barsel, meldte jeg mig med begge børn til rytmik - ja, og så lige min mor! Ellers var jeg vist aldrig kommet afsted! Og hvis det skulle nås, var det jo ligesom nu. Under min barsel. Så hver tirsdag troppede vi troligt op på den lokale musikskole og legede med chiffontørklæder, dansede rundt og sang goddag- og farvelsange.

Hvis du ikke har energien eller lysten til at melde dig og dine tvillinger til et hold, så kan lidt musik derhjemme jo sagtens være en super idé. Jeg kan anbefale et par CD´er lavet af en musiklærer, som også selv underviser. Der er en kort introduktion til hver sang, og musikken er skrevet af hende selv, indspillet med gode musikere og til at holde ud at høre på.

Hun hedder Karen Marie Bille, uddannet musikpædagog med egen musikskole "Spillebillen". Du kan købe hendes musik, instrumenter og motorisk legetøj samt læse mere om hende her.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar