lørdag den 16. juni 2012

Host-ikke-bolcher til børn?

Klokken er næste 01. og jeg har brugt de sidste to timer på lille Vilma. Faldt fint i søvn her til aften, men vågnede pga. hoste. Hun har fået astmatisk bronkitis, som så mange andre børn, og reagerer især på skift i vejret. Nå ja, og så måske også på, at hendes forældre havde glemt at give hende medicin her til aften. Der er SÅ meget, man skal huske på, når man har tvillinger!

Og vi prøvede alt; gå rundt med hende, vugge, putte hende mellem os, ind i egen seng igen, lade hende ligge og græde lidt og gå derind med mellemrum. Brormand vækkede hun et par gange. Og storesøster begyndte også at hoste. Så udsigten til en rolig nat var ikke ligefrem god.

Men nu sover alle endelig ... 7-9-13. Fik hende til sidst vugget i søvn. Stik mod alle regler. Men helt ærligt - der er bare tidspunkter, hvor det er helt ok at springe over, hvor gærdet er lavest. Og hvor alle foreskrifter om, hvordan tingene gøres rigtigt, bare må gå i glemmebogen.

Ja, hvad gør man ikke for at få sin søvn? Jeg vil ihvertfald gå langt. Og droppe min dårlige samvittighed over, om jeg gør, som der står i alle bøgerne om børneopdragelse. Om natten er det min lov og min sunde fornuft, der gælder!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar