tirsdag den 2. oktober 2012

Hvem husker Gunvor Bjerre? Børnestjernen fra DR1

"Det kan ikke lade sig gøre!" var svaret til min 7-årige fornylig, da hun kom hjem og skrev "Disney channel" på juleønskesedlen. Som i; den slags kanaler kan slet ikke nå helt op til vores hus! Som i; "GLEM DET, DU HÆNGER ALLEREDE ALT FOR MEGET FORAN FJERNEREN!".

Nogen gange siger man altså noget, som minder en om ens mor. Jeg tror nærmest ikke, Disney Channel var opfundet, da jeg var barn. Men jeg kan stadig huske, da "de" (de slemme mennesker!) gravede vores lille stikvej op for at lægge kabler til kabeltv ned. I den forbindelse gik de en stor bue udenom vores hus. Nej, den slags ønskede min mor ikke :)

Jeg kan ikke huske, at den beslutning var noget større issue for mig - selvom, jeg nok var lidt misundelig på min veninde, hvis forældre havde valgt den store pakke. Og som derfor var vært hver uge for Beverly Hills- og Melrose place-klubben.

Hjemme hos mig så vi DR1 og drejede antennen, da TV2 kom til verden. Lejede en sjælden gang movie box hos den lokale kiosk. Og huskede ALTID at spole tilbage, INDEN vi afleverede!

Og nu er det så mig selv, der er blevet mor. Og skal lære min børn god brug af underholdningsbranchen. Slet ikke nemt! Indtil videre har hun accepteret min forklaring. Men tror ikke, den holder i længden.

Egentlig skulle dette indlæg have handlet om noget helt andet. Disney var nøgleordet - men kom lige til at lade tankerne flyve. Og kunne ikke lade være med at tænke på datidens stjerne; Gunvor Bjerre. Se, det var et TV-tempo, man kunne følge med i!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar