søndag den 14. oktober 2012

Halloween i Paris

Der var tusindvis af græskar i alle mulige størrelser og udformninger. Og det kom helt bag på os alle tre. Efteråret var selvfølgelig på vej. Men jeg tror ikke, nogen af os havde skænket Halloween en tanke. Men det havde de i Paris. Vejret var mod forventning lunt; 25 grader. Og solen lunede stadig i nakken.

Når jeg tænker tilbage, var det nok nogle af de hyggeligste rejsedage, vi har haft sammen som familie på tre. Alt gik bare op i en højere enhed; omgivelserne, vejret, maden, stemningen. Og to små spirende frø i maven.

Selvom ingen af os er Disney-fanatikere eller fejrer Halloween. Og selvom vi voksne sagtens kunne gennemskue det store kommercielle set-up. Så var det alligevel en helt fantastisk tur til Disneyland Paris for præcis 2 år siden. Med Halloween som baggrundstema. Gennemført til fingerspidserne ALLE steder i den smukke park.

Alt det røg gennem mine tanker forleden dag. Da min søn og jeg købte et stort, smukt, orange græskar på hans opfordring; "grakar!" Vilma tegnede den ene side af "hovedet", Lærke den anden - som moren skar ud. Og Bertram løftede hele tiden "hatten" og siger "åhh nej, se".


Så nu står der en lille fjollet græskarmand foran hoveddøren og minder os om vores fantastiske tur til Paris. Rejsemålet kan virkelig anbefales! Også selvom man har "gennemskuet" konceptet :)

Glædelig halloween!


PS Til dem, som overvejer rejsen, giver jeg gerne rejsetips - bare sig til!

2 kommentarer:

  1. Hej Line.
    Hvor boede I? :) Jeg vil vildt gerne vise drengene Paris.

    SvarSlet
  2. Hej Camilla,
    Vi valgte at bo lige uden for selve parken. Her er et stort delvist lukket område, hvor der er placeret hoteller rundt om en lille sø. Og om aftenen er det en fantastisk smuk gåtur over til parken, som ligger ca. 5-10 min gang derfra - bl.a. forbi en skøjtebane! Parken lukker først omkring kl. 21, så vi valgte en dag at være på hotellet om eftermiddagen (hvor der er pool mm.) og tage i parken om aftenen for at opleve den i mørke. Virkelig smukt!

    Hotellet hedder Sequoia Lodge, et "skovhotel", meget børnevenligt! Shuttlebus til parken dagligt og transport direkte til lufthavn. Helt ok standard i forhold til, hvor lidt vi faktisk var på hotellet. Stille og rolig atmosfære. Og der var en skøn stor terrasse mod søen - her nød vi aftensolen :)

    Er sikker på drengene ville elske det! Og har I tid, går der også transport til Paris :)

    SvarSlet