fredag den 24. august 2012

Blefrie spædbørn - for real!

Så har jeg altså hørt det med. Radioavisen her til morgen havde historien om, at et stigende antal forældre efterspørger viden om, hvordan de gør deres SPÆDE baby blefri. Og en mor fortalte glad om, hvordan hun holdt sin datter over håndvasken, når barnet skulle tisse.
Er dette mon tegnet for "jeg skal på tønden NU"?

Det handler om tolke barnet signaler, uddybede en sundhedsplejerske. Alle børn gør åbenbart tegn, når en levering er på vej. Og det havde den føromtalte mor mestret siden, hendes datter var 6 uger gammel!!

Jeg har lidt svært ved at finde ud af, om det er en god eller dårlig nyhed? Hvis behov dækker vi lige her? Er det fordi, forældrene synes, det er ulækkert, unaturligt eller bleer er dyre?

Eller handler det mere om, at vi ønsker, vores børn tidligt skal lære det med at gå på toilettet, eftersom det jo alligevel med tiden vil blive en naturlig del af livet?

Måske er svaret noget helt tredje, som jeg simpelthen ikke lige forstår. Lige meget hvad, så er jeg ret sikker på, at projektets succes MÅ afhænge af det barn, man får. Og hvor mange. Hvis jeg også skulle have holdt øje med de små tegn ved både Vilma & Bertram, inden afleveringen gik for alvor i gang, så tror jeg faktisk ikke, jeg ville have syntes særlig godt om min (kedelige) barsel.

Hvad tænker I? Nymodens pjat eller super smart?

Du kan læse hele artiklen fra radioavisen her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar