lørdag den 3. november 2012

Sådan holder en mor til tre J-dag.

Igår var det J-dag. Juhuuu, blinkende nissehuer og nissepiger, tænker du måske?

Jeg sad og følte mig total 15 år igen, da jeg i mulm og mørke hældte øl i kaffekrus - så ingen skulle opdage, hvad det virkelig var, jeg drak. Tænk på, hvor mange øl, billig lambrusco, dårlig tysk sød hvidvin, grøn mikado og ikke mindst æblebrændevin,  jeg gennem min pure ungdom har gemt rundt omkring i buske stort set over hele Risskov. Det er mange! Og hvis de ikke for længst havde tabt pusten og boblerne, ville jeg uden tvivl tage min bus af en bil og samle dem allesammen ind - og fyre dem af til en virkelig autentisk 80´er fest!

Jeg gætter på, at en stor del af øllene er Bjørnebryg, som min søde - og knap 2 år ældre veninde - introducerede til mig under en klubdisk på den lokale ungdomsskole. Deeejlig øl. Omend lidt til den stærke side. Drikker den ikke længere, så mit review bygger på en temmelig gammel smagsoplevelse (kan man overhovedet tale om den slags, når man er 15?? Tror sgu ikke, jeg smagte særlig meget efter! Havde fået opfattelsen af, at det mere handlede om at drikke igennem - for at spare penge, når man ankom til den rigtige fest?)

Jo flere børn man erhverver sig, jo flere ting må man gemme for, at poderne ikke alt for tidligt i livet skal opdage alt det sjove. Som øl, rødvin, slik, pålægschokolade osv. osv. Det virker på sin vis lidt absurd at "snyde" sig til en fredagsøl - men på den anden side er det måske ikke så ringe med lidt spænding omkring mit temmelige begrænsede alkoholindtag. Så sker der da lidt. Hø hø.

Glædelig J-dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar