fredag den 2. november 2012

Ledig = doven?

Pardon my french. Nu bliver jeg sgu også beskyldt for ikke at lave en skid - og startede dagen med en opfordring om at få fingeren ud!

Jeg synes faktisk min dag er fyldt med aktivitet - som også gør noget godt for familien. Som når der er hjemmebagte burgerboller til aftensmaden. Som når der bliver ryddet op i skuret og haven gjort klar til vinter. Som når skraldet køres på lossepladsen (eller værdipladsen, som de kalder det her i kommunen!). Som når tøj vaskes i lange baner, hænges op, pilles ned, lægges sammen og på plads. Som når ældstebarnet cykles i skole, får motion og lærer at færdes i trafikken. Som når aftensmaden planlægges og forberedes. Som når der sørges for indkøb af tøj, medicin og julegaver til unger. Som når der ryddes op i hele hytten hver dag.

Og indmellem søger jeg jo faktisk arbejde. Og skal melde mig fysisk og online på diverse kontorer. For slet ikke at tale om de vinterdæk, som skal på i næste uge. Dagsturen til Tyskland for at få skiftet olie på bilen. Og den aftale hos øjenlægen, som jeg har ventet på i 9 måneder.

Jeg keder mig sgu ikke. Og jeg synes faktisk heller ikke, jeg er doven. Nå.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar