mandag den 24. juni 2013

Husker du pladevat, grydelapper og symaskinekørekort? Håndarbejdets fremme lever måske stadig - også indeni mig?

Jeg husker ‘Håndarbejdets fremme’ som magasinet, der lå ved siden af symaskinen i folkeskolen. Mens store projekter som grydelapper og muleposer kørte gennem maskinen næsten uden hænder!

Hvis man altså havde kørekort til ’den store maskine‘! Og det havde jeg!

Kvaliteten af arbejdet var noget svingende. Syninger, der gik op. Knapper, der faldt af. Pladevat, som stikkede ud alle mulige utænkelige steder.

Måske derfor har jeg aldrig tænkt på mig selv som den store håndarbejdstype.

Alligevel må jeg jo sande, at nye Liberty-stoffer direkte importeret fra London vælter ind af postkassen som input til sommerens DIY-projekt. Hvis du er på instagram, kan du se mønstrene under min profil 

Og sådan en eftermiddag, hvor der pludselig viser sig ro og tid til at bage, synes jeg, det er fedt at lave lækkert brød til eftermiddags-hyggesnack til mig selv og mine unger.

Så i dag kom jeg tanke om en super nem opskrift på sunde knækbrød, som selv mine unger på 2,5 har været med til at lave uden, at alt gik og i hat og briller. Stort succeskriterier hjemme hos tvillingefamilien!

Jeg har blogget om det før, så opskriften finder ud lige her.

Denne gang blev opskriften tilført god vanillesukker, så lige nu spreder der sig den sødeste duft i hele rækkehuset.

Her er ældstedatteren i fuld sving ...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar