lørdag den 27. april 2013

Kører jeg et højt tempo?

Vil du vide, hvorfor mine ben føles som bly?

Og hvorfor mine øjenlåg er tunge?

Måske er det fordi: 

5.24 - vågner IKKE af mig selv. Efter en aften/nat med omkring otte opvågninger hos de to mindste

5.51 - dagens første diskussion om, hvis tur det er til at snooze. Der kåres vist ikke rigtig nogen vinder

6.28 - står ud af sengen. Hvis jeg ikke står tidligt op, får jeg jo slet ikke noget ud af dagen, eftersom jeg skal tidligt i seng for at kunne være frisk til imorgen. Hmmm, fornemmer jeg en ond cirkel?

7.36 - laver madplan for næste uge inkl. indkøbsseddel. Bruger saesonforgodsmag.dk - super site, som distribuerer opskrifter baseret på danske grøntsager

8.32 - hele familien er nu badet og påklædt. Vi kører til Aarhus og handler grøntsager på torvet. Det viser sig, at jeg er den eneste, som rent faktisk har jakke på, så resten af familien hundefryser, vi kører hjem  

9.58 - hjemme igen. Leger udendørs med ungerne, som cykler, rutsjer og hopper i alle retninger. Jeg forsøger at lære de to mindste, hvor sjovt det er at gøre mors have-sove-hygge-stol klar til brug. Hænger to vaske op og sætter den tredje over. Det gode er, at min mand laver kaffe til mig

11.43 - slår lige en bolledej op - så der er frisk brød til aftensmaden; burger

12.16 - kører med ældstebarnet til frisør, men gør et stop på vejen for at hente noget tøj, jeg har bestilt til hende hos et nyt upcoming tøjmærke, som laver enkle designs UDEN de sædvanlige tryk. De bruger stort set kun økologisk stof, og indtil nu har de selv syet. Nu er produktionen blevet så stor, at den flyttes til østeuropa. Tjek selv mærket på Facebook - Yellow Bird. Møder min veninde og hendes datter, de bor lige over for "tøj-damen". Vi aftaler, at pigerne skal lege efter frisør-turen

12.30 - præcis. Ankommer til øko-frisør i vores home town. Det gode ved at være flyttet til en lidt mindre provinsby er, at man kan parkere direkte foran frisøren en lørdag formiddag! 

13.37 - afleverer ældstebarn til legeaftale

13.48 - tjekker ind hos den lokale Kvickly 

14.24 - sender besked til manden om, at jeg er på vej hjem. Tømmer bilen, pakker ud, sætter varer på plads. Imens står de to mindste op fra middagslur

14.53 gør klar til at bage boller, imens jeg sætter frisk plaster på yngstedatterens finger, finder vand i dunk til søn og bakser en improviseret remonce sammen.

Frem til ca. 17 bager tre plader boller, drikker the, får ungerne i tøjet, leger ude en times tid

17.02 henter ældstebarnet hos veninde

17.33 gør aftensmaden klar sammen med min mand, ungerne ser børnetime, ældstebarnet prøver nyt tøj

Rydder af efter aftensmaden, mens alle tre unger bades og hører godnathistorie. Har netop puttet yngstedatteren, sat benene op og fundet Mac´en frem. Og lige der, i det sekund, kommer min ældste datter og spørger, om vi skal lave yoga?

Ja, hvad svarer man lige til det?




6 kommentarer:

  1. Hej Line.

    Sikke en dag :)

    Jeg kan ikke se nogen hjemmeside til det fine tøj?
    Kh. Camilla.

    SvarSlet
  2. Hej Camilla

    Tror ikke, de har hjemmesiden oppe og køre endnu. Men facebook-siden virker - virker linket ikke hos dig, hvis du er logget ind på FB??

    KH LIne

    SvarSlet
  3. Hej Line.
    Jo, det gør det. Men du ved - det er så dejlig nemt med en hjemmeside:)

    Håber, at I har det godt i Skanderborg.

    Kh. Camilla.

    SvarSlet
  4. Ja, du har ret. Du har jo også selv lige været gennem hele møllen - fint site, du har fået dig der. Meget mere dig :)

    SvarSlet
  5. Tak, Line. Ja- det er noget af en proces at få lavet et nyt site! Men sjovt og udfordrende....:)

    SvarSlet
  6. your blog helpful for me. your blog is very nice for me please keep it up.I like it
    Visit :- rigtig frisør

    SvarSlet