tirsdag den 12. marts 2013

Sådan vælger du det perfekte domænenavn

Dette indlæg indeholder en advarsel! Så er det sagt ...

Til alle dem, som allerede har været så snu at snuppe ALLE de gode domænenavne, før vi - der måske har sovet lidt i timen - stod op og satte os foran computeren. Jeg vil personligt tracke jer allesammen og skrive en sur mail! Hvis jeg får tid!

Det er jo umuligt bare at tænke på et ord, som ikke allerede er registreret. Efterklang, krydsfelt, skybrud, blikfang, tankestreg osv. osv. Gode ord, ik´? Du behøver ikke tjekke dem, de er taget!

Så tænkte jeg på at vælge et virkelig dårligt et og så tilføje en payoff a la:

Røvkomiteen
- fordi alle de gode domænenavne var taget!

Men allerede der, er vi jo i problemer med både ø og æ. Nej, det er altså ikke nemt. Jeg har søgt i musikkens, meteorologiens, kemiens og mange andres verdener. Alle gode ord er virkelig taget.

Med mindre, du bruger dit navn - og ikke lige hedder Lars Larsen (har egentlig ikke tjekket om larslarsen.dk er ledig, men mon ikke en eller anden har registreret den?) så kan du faktisk ligeså godt glemme at lave et website med et fu..... smart navn, som alle og enhver vil kunne huske til evig tid.

Måske derfor virker det som en utrolig god løsning at vælge det navn, ens forældre nu en gang gav en, da man blev født. Jeg prøver ...

www.lineebbbesen.dk  - er det bare mig eller ser det bare lidt underligt ud med alle de e´er?

www.lebbesen.dk - forkert signal/association?

www.linebebbesen.dk - say what?

Jeg har faktisk ikke sovet i mange nætter pga. det her. Okay, der var alligevel nogle børn, som skulle have en sut eller et glas vand. Men når jeg så alligevel er oppe, går min hjerne totalt i spind. Den kører og kører - kender du det?

Så i dag har jeg taget et beslutning. Jeg har oprettet et domænenavn. Jeg har aktiveret det hos DK Hostmaster. Jeg har installeret Wordpress. Jeg er klar til mit nye "online liv".

Hvilket domæne, jeg valgte? Det fortæller jeg, når websitet er klar ...nu bager jeg lige en banankage, inden min guldklumper dumper ind af døren.

PS er i dag også startet på en stærk omgang gerimaxmaxmax ...er jo helt udmattet efter alt dette tænkeri! Det sgu da være lidt lettere at være VVS´er i provinsen #poulsvvs







Ingen kommentarer:

Send en kommentar