onsdag den 9. januar 2013

Mors dag version 2.0

Hjemme hos os fejrer vi normalt ikke mors dag. Men dagen i går, tror jeg nu alligevel, går ind under betegnelsen ...Jeg gjorde ting, jeg ikke har haft tid til  i evigheder. Såsom at smøre kroppen ind i mudder og bare stå under bruseren uden, at en eller anden er på vej ind under vandet på strømpefødder. Og tiden på badeværelset er vigtig i min verden. Det er det eneste rum, hvor jeg rent faktisk kan låse døren med god samvittighed. Mmmm, alone at last. Allll alone ...

Startede formiddagen med god kaffe med varm skummetmælk (og den smager stadig helt fantastisk!) på Barresso, mens jeg kiggede på mennesker, som halser forbi. HA - det er de andre, der har travlt! Jeg fordriver (ikke af forveksle med at spilde!) tiden med min mand, mens vi venter på, at Magasin åbner, så vi kan få startet på dagens shoppingtur. Nyder de lyde, der følger med en storby, som vågner. Opdager, at jeg har savnet dem.

Starter helt efter bogen med at købe noget, som ikke er på udsalg. Men det er til mig selv, så hvad gør det!? 1 stk. fin natkjole er allerede smidt til vask. Magasin roder. Og når ting kun er sat 20-30% ned, så skal de sgu ikke rode. Så får jeg det sådan, at så vil jeg hellere betale fuld pris - for nye forårsvarer, som ligger pænt. Lidt autist, er man vel.

Køber skjorter til min mand, bukser til min søn, jakke til min ældste datter. Og når lige akkurat (læs: kun 10 minutter forsinket) aftalen på Nordisk Spisehus, hvor vi får små lækre, enkle retter med rigeligt smør - og som viser sig ikke at være mere enkle end at, jeg må skippe desserten. Helt ærligt. Til gengæld drikker vi ingefær-saft med bobler, direkte importeret fra Mols. Og det smager så englene synger. Ohøj!

Når lige akkurat (læs: nu 5 min forsinket) min aftale hos Helle Thorup Spa. Da pulsen er faldet efter løbeturen, får jeg den meste beroligende ansigtsmassage, udført at kyndige hænder, som sidder på en lille, ung, mørk kvinde; Mette. Hun har forstået, hvad wellness er - for dælen, det er godt!

Halvanden time senere står jeg i finregn på gaden midt i Aarhus. Når lige et par butikker mere, inden jeg sidder i toget på vej hjem til mand & børn. Som er hentet, mens jeg lå og fedede den. Af manden  og svigermoren.

Efter igår har jeg opdaget, hvor lidt jeg har nydt livet - her tænker jeg ikke på livet med min familie, for der er jeg jo nærmest konstant til stede. Nej, jeg tænker mere på de ting, som jeg oplever som luksus; at spise god mad i fred & ro. At shoppe tøj til mig selv. At mærke byens puls. Være en del af verden - med lille mig som omdrejningspunkt (og ikke mine børn). Med andre ord; pleje mig selv!

Det skal være mit nytårsforsæt; mere Line-tid til Line. Og flere penge. Shopping gør muligvis ikke en mere glad. Men derfor er det da meget sjovt alligevel ...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar